Američke osiguravajuće kompanije su ove godine za najbezbednija vozila proglasile modele južnokorejskih proizvođača „Hjundaija” i „Kije”, i nemačkog „Folksvagena”. Američki Institut osiguranja za bezbednost na putevima (The Insurance Institute for Highway Safety) iz Virdžinije u sredu je objavio listu od 66 vozila kojima je dodeljena „najviša nagrada za bezbednost”.Prošle godine to priznanje je dobilo znatno manje vozila - 27. Ove godine su po devet nagrada za bezbednost dobili „Hjundai”, njegova filijala „Kija”, kao i „Folksvagen” i njegova filijala „Audi”. Slede američki „Dženeral motors”, „Ford” i „Tojota”.
Američke osiguravajuće kompanije su ove godine za najbezbednija vozila proglasile modele južnokorejskih proizvođača „Hjundaija” i „Kije”, i nemačkog „Folksvagena”.
Američki Institut osiguranja za bezbednost na putevima (The Insurance Institute for Highway Safety) iz Virdžinije u sredu je objavio listu od 66 vozila kojima je dodeljena „najviša nagrada za bezbednost”. Prošle godine to priznanje je dobilo znatno manje vozila - 27.
Ove godine su po devet nagrada za bezbednost dobili „Hjundai”, njegova filijala „Kija”, kao i „Folksvagen” i njegova filijala „Audi”. Slede američki „Dženeral motors”, „Ford” i „Tojota”.
Iz programa „Hjundaija” nagrade su dobili „dženesis”, „sonata”, „santa fe” i „tuson”. Nagrađeni modeli kompanije „Kija” su „optima”, „forte”, „soul”, „sorento” i „sportaž”.
„Folksvagenu” su nagrade pripale za modele „džeta” i „džeta sportvagen”, „golf”, „golf GTI”, „tuareg” i „tiguan”. Iz game „Audija” su nagrađeni A3, A4 i Q5.
Po pet nagrada su dobili „Subaru” i „Krajsler”, a po četiri „Volvo” i „Mercedes”. „Subaru” je jedini dobio nagrade u svim kategorijama proizvodnog programa.
„Nisan” i „Honda” su dobili po dve nagrade za bezbednost, a „Mitsubiši” i BMW po jednu.
„Ford” je dobio nagrade za modele za američko tržište, a među nagrađenim modelima „Tojote” su i „korola”, „sijena” i „leksus RX” koji se prodaju i u Evropi.
Pri izboru je testirano kako vozila izdržavaju sudar spreda, s boka i otpozadi. Da bi se kvalifikovao za nagradu za bezbednost, automobil mora imati elektronsku kontrolu stabilnosti protiv prevrtanja (antirollover electronic stability control, ESC), i dobiti najviše ocene za čvrstinu krova.